چه زمانی میتوانید صدای قلب جنین را بشنوید؟

سونوگرافی داپلر جنین

موضوعات گفته شده در این محتوا

چه زمانی میتوانید صدای قلب جنین را بشنوید؟

( سونوگرافی سلامت قلب جنین)

توماس مور

متخصص طب مادر و جنین

قلب کودک حوالی هفته ششم شروع به تپیدن می­کند. اگر حول هفته هشتم بارداری، یک آزمایش سونوگرافی اولیه انجام دهید، می توانید برای اولین بار صدای ضربان قلب کودک خود را شنیده و ببینید.

در غیر این صورت، می­توانید صدای ضربان قبل جنین را با یک داپلر جنینی در مراقبت منظم قبل از زایمان برای اولین بار بشنوید. مسئول مراقب شما، ممکن است بتواند آن را با داپلر در اوایل هفته 10 پیدا کند، اما رایج تر است که آن را در هفته 12 بشنوید. زودتر شنیده شدن صدای قلب جنین به رحم شما، وزن شما و دقت موعد مقرر بستگی دارد.

بررسی ضربان قلب کودک، بخش منظمی از هر بازدید قبل از زایمان خواهد بود. در اینجا چند چیز دیگر را که باید بدانید، وجود دارد:

  • داپلر جنین چیست؟ داپلر جنین، نظارت بر ضربان قلب نوزاد با استفاده از سونوگرافی دستی است که مسئول مراقب شما از آن برای یافتن ضربان قلب جنین استفاده می­کند. مسئول مراقب، آن را آغشته به ژل می­کند و تا زمان پیدا کردن نقطه­ای که نشان دهنده ضربان قلب جنین است، آن را در اطراف شکم شما حرکت می­دهد. داپلر، امواج صوتی­ای را که از قلب کودک شما برگشت داده می­شود، ارسال و دریافت می کند. به این ترتیب، داپلر جنین، ضربان قلب کودک شما را به اندازه کافی بلند می کند تا شما صدای آن را بشنوید.
  • آیا می توانم داپلر جنین را اجاره کنم یا بخرم؟ بله، شما می توانید داپلر را برای استفاده خانگی خریداری کرده و یا اجاره کنید. با این حال، بعضی از متخصصان معتقدند که داپلر خانگی، ایده­ی خوبی نیست، زیرا آن به آموزش و تمرین قابل توجهی برای پیدا کردن و شناسایی ضربان قلب کودک، نیاز دارد.
  • صدای ضربان قلب کودک، چگونه صدایی است؟ بسیاری از زنان می گویند که تپش قلب کوچک کودک­شان شبیه صدای رعد­آسای تازیدن اسب­ها است. شنیدن صدای آن برای اولین بار، می­تواند بسیار متفاوت باشد. ضربان قلب یک کودک سالم در رحم از 120 تا 160 ضربان در دقیقه است. ضربان قلب خیلی سریعتر یا کندتر از آن می­تواند نشانه مشکل قلبی باشد.

 

 

 

منبع:

https://www.babycenter.com

 

 

 

 

 

 

کلمات کلیدی:

داپلر جنین

سونوگرافی داپلر جنین

سونوگرافی داپلر

سونوگرافی سلامت جنین