سونوگرافی قبل از زایمان

سونوگرافی ترانس شکمی یا واژینال

موضوعات گفته شده در این محتوا

سونوگرافی قبل از زایمان

آیا در اولین ویزیت قبل از زایمان، سونوگرافی خواهم داشت؟

 

 

هنگامی که با مسئول مراقب خود تماس می­گیرید تا اولین ملاقات پیش از ایمان­تان را برنامه ریزی کند، از او بپرسید که سونوگرافی نیز خواهید داشت یا خیر. بسیاری از پزشکان دارای تجهیزات سونوگرافی در مطب خود هستند و در اوایل هفته 6 تا 10، سونوگرافی را برای بیماران خود انجام می دهند.

در برخی موارد، یک علت پزشکی برای سونوگرافی اولیه وجود دارد – به عنوان مثال اگر مسئول مراقب شما مشکوک به سقط جنین، حاملگی خارج از رحم یا دوقلو یا چند قلویی شود. بعضی از آنها سونوگرافی را به طور مرتب برای تأیید و تاریخ بارداری انجام می­دهند.

اگر سونوگرافی دارید، در صورت امکان شریک زندگی­تان را نیز با خود ببرید. اگر حداقل 6 هفته باردار باشید، به احتمال زیاد می­توانید ضربان قلب کودک را ببینید. اگر در هفته هشتم باشید، می­توانید ضربان قلب کودک خود را نیز بشنوید.

سونوگرافی­ های سه ماهه اول به احتمال زیاد از طریق واژن ( سونوگرافی واژینال ) با یک دستگاه عصا شکل مخصوص، انجام می­شوند. این روش ممکن است تا حدودی ناراحت کننده باشد، اما نگران نباشید – این به اندازه همان سونوگرافی ترانس شکمی متعارف، ایمن است. در مراحل اولیه حاملگی، به طور کلی سونوگرافی ترانس واژینال تصاویر بهتری را ارئه می­دهد. همچنین امکان تشخیص راحت­تر حاملگی های خارج از رحم و دیگر مشکلات حاملگی زودرس را فراهم می­کند.

 اگر یک سونوگرافی ترانس شکمی داشته باشید، احتمالا از شما درخواست می­شود تا قبل از سونوگرافی، چند لیوان آب بخورید، زیرا برای انجام این کار باید مثانه­ تان پر باشد. یک مثانه پر می­تواند ناراحت کننده باشد، اما باعث می­شود رحم به سمت شکم حرکت داده شود و شکم نیز به سمت بالا هل داده شود و در نتیجه کودک به راحتی دیده شود (در طی سونوگرافی ترانس واژینال – بهتر است مثانه­تان خالی باشد).

 

 

 

 

 

 

 

کلمات کلیدی:

سونوگرافی واژینال

سونوگرافی ترانس شکمی