مزایای غربالگری در سه ماهه اول پیش از زایمان چیست؟

غربالگری جنین در سه ماهه اول بارداری

موضوعات گفته شده در این محتوا

مزایای غربالگری در سه ماهه اول بارداری چیست؟

غربالگری جنین در سه ماهه اول بارداری

غربالگری در سه ماهه اول به شما امکان می دهد تا ابتلا نوزادتان به مسائل کروموزومی را در اوایل بارداری بفهمید بدون این که خود را در معرض خطر کم  سقط جنین ناشی از آزمایش تهاجمی مانند CVS، قرار دهید.

اگر خطر کم باشد، نتایج به شما اطمینان بیشتری می­دهند. اگر خطر بالا باشد، ممکن است از شما خواسته شود تا CVS را در نظر بگیرید، که نشان دهد که آیا کودک شما در حالی که هنوز در سه ماهه اول بارداری هستید، مشکلی دارد یا خیر. (به یاد داشته باشید که CVS معمولا بین هفته 10 تا 13 و 6 روز انجام می شود. پس برای اینکه گزینه هایی برای انتخاب داشته باشید، بهتر است غربالگری را به طور کامل در سه ماهه اول بارداری انجام دهید، یا می­توانید منتظر باشید و آمینوسنتز را رد سه ماهه دوم انجام دهید).

چگونه باید تصمیم بگیریم که کدامیک از تست­های قبل از زایمان، خوب است؟

کالج آمریكایی متخصص زنان و زایمان توصیه می كند که زنان در هر سنی باید گزینه های تست غربالگری و تشخیصی سه ماهه اول و دوم را انجام دهند. متخصص شما باید جوانب مثبت و منفی روش­های مختلف را با شما در میان بگذارد. اگر به اطلاعات بیشتری نیاز دارید، با یک مشاور ژنتیک مشورت کنید. اما در نهایت، این یک تصمیم شخصی است که کدام تست را انجام دهید.

بسیاری از زنان، غربالگری را انتخاب می­کنند و سپس در مورد آزمایش های تشخیصی (یعنی CVS یا amnio) تصمیم گیری می­کنند و بر اساس نتایج اولیه انجام می دهند. زنان دیگر، آزمایش تشخیصی را بدون غربالگری اولیه، انتخاب می­کنند. (آنها ممکن است بدانند که در معرض خطر یک کودک مبتلا به مشکل کروموزومی هستند یا مشکلی که با غربالگری تشخیص داده نمی­شود، یا اینکه آنها فقط می­خواهند بدانند که شرایط کودک­شان چگونه است و حاضرند با خطر کم سقط جنین زندگی کنند اما آن را بدانند). برخی از زنان ترجیح می­دهند هیچ نوع تست و غربالگری­ای نداشته باشند.

 

 

 

 

 

 

کلمات کلیدی :

غربالگری در سه ماهه اول بارداری