پانورکس و سفالومتری دیجیتال

OPG

مزایای پانورکس و سفالومتری

  • رادیولوژی ایکس ری دندانپزشکی با گذشت زمان از تکنولوژی فیلم (یعنی استفاده از مواد شیمیایی و تاریکخانه) فاصله گرفته و تکنولوژی دیجیتال ایکس ری جایگزین آن شده است که بر پایه‌ی سنسورهای دیجیتال و کامپیوترها می‌باشند. یکی از ویژگی‌های شاخص پانورکس دیجیتال در مقایسه با سیستم‌های مبتنی بر فیلم وسعت بسیار بیشتر جریان اشعه است.
  •  

پانورکس و سفالومتری دیجیتال تخصصی در نهران

پانورکس و سفالومتری دیجیتال دکتر شاکری

رادیوگراف پانورامیک یک اسکنر پانورامیک ایکس ری دندانپزشکی از فک بالا و پایین می‌باشد. این نوع رادیوگرافی تصویری دو بعدی از یک نیم دایره را از یک گوش به گوش دیگر نشان می‌دهد. رادیوگرافی پانورامیک فرمی از توموگرافی سطح کانونی است؛ادیوگرافی سفالومتری یک عبارت کلی است و شامل همه روش های پرتونگاری برای ارزیابی جمجمه خواهد بود. دو نوع رایج سفالومتری در ارتودنسی نوع لترال و نوع پوستروانتریور است.

متن سربرگ خود را وارد کنید

دارای فلوشیپ غربالگری جنین (FMF) – دارای فلوشیپ های

متن سربرگ خود را وارد کنید

دارای فلوشیپ غربالگری جنین (FMF) – دارای فلوشیپ های

OPG

1.5k

انجام پانورکس تا به الان

خدمات تصویر برداری دکتر شاکری در تهران

دیــگــر خــدمــات تـصـویـر بــرداری

سوالات متداول پانورکس و سفالومتری

هـدف مــا بـهـبـود کــیــفــیـت پانورکس در درمــان

  • سفالومتر نوعی دستگاه است که سر را با ابزاری نگه می دارد و از آن با اشعه ایکس تصویربرداری می کند. این ابزار از سال 1931 در آلمان و آمریکا ساخته شده است. هدف اصلی سفالومتری رسیدن به اندازه های استاندارد و نزدیک به واقعیت در فیلم رادیوگرافی است.سفالومتری در دو وضعیت رخ و نیم رخ انجام می شود که نوع نیم رخ آن کاربرد بیشتری دارد.

با پذیرش تصویر برداری در ارتباط باشید

شما میتوانید با تماس به شماره های گویا و پذیرش مجموعه تصویر برداری دکتر شاکری در تهران به راحتی پذیرش شوید

شما میتوانید با شماره گیری 02188502324 و وارد کردن اطلاعات خواسته شده نسبت به دریافت نوبت اقدام کنید. 

شما میتوانید با شماره گیری 02188502324 و وارد کردن اطلاعات خواسته شده نسبت به دریافت نوبت اقدام کنید. 

شما میتوانید با شماره گیری 02188502324 و وارد کردن اطلاعات خواسته شده نسبت به دریافت نوبت اقدام کنید. 

چـــــــرا پانورکس و سفالومتری دکـتــر شــاکـری ....؟

 پــانـورکـس و سـفـالـومـتـری دکتــر شــاکـری جـــزء بــرتــریــن و بــروز تــریــن مراکز در تـهـران بــه حـسـاب مـی آیـد

برای تغییر این متن بر روی دکمه ویرایش کلیک کنید. لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.برای تغییر این متن بر روی دکمه ویرایش کلیک کنید. لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.

بیماران ما تا به الان
k 0
میزان استاندارد بودن دستگاهای ما
% 0
میزان رضایت بیماران
+ 0
درباره این روش
  • اسامی غیر اختصاصی دیگری که برای یک پانورکس مصطلح می‌باشند عبارت است از: پانورکس، رادیوگراف پانورامیک دندانپزشکی dental panoramic radiograph)و پنتوموگرام؛ به اختصار شامل PAN، DPR، OPT و OPG می‌باشند. OPG مخفف کلمات Ortho Pantomo Gram می باشد. ریشه‌ی Ortho از ارتودنتیک به دندان باز برمی‌گردد.
  • ریشه Pan نمایش پانورامیک و tomogram تصویر اعضای بدن بیمار توسط اشعه ایکس است که بر روی صفحه‌ای ظاهر می‌شود. تصاویر حاصل یک نمای کلی از موقعیت دندان‌ها و اطلاعاتی از استخوان‌های فک (فک بالا و پایین) و همینطور اطلاعاتی از سینوس‌های فک فوقانی و مفاصل بین فک‌ها و جمجمه در اختیار قرار می‌دهد.
  • سفالومتری نوعی روش عکسبرداری است که به منظور اندازه گیری جمجمه، فک، دندان و صورت انجام می شود. به عکس حاصل از این روش سفالوگرام گفته می شود. سفالوگرام گرافی است که دندانپزشکان، جراحان دهان، فک و صورت از آن به عنوان نقشه درمان استفاده می کنند.سفالوگرام ارتباط بین نسج نرم و استخوان ها را نشان می دهد و به تشخیص اختلالات رشد قبل از درمان و حین درمان جهت ارزیابی پیشرفت درمان به سوی نتیجه دلخواه کمک می کند

  • سفالومتر نوعی دستگاه است که سر را با ابزاری نگه می دارد و از آن با اشعه ایکس تصویربرداری می کند. این ابزار از سال 1931 در آلمان و آمریکا ساخته شده است. هدف اصلی سفالومتری رسیدن به اندازه های استاندارد و نزدیک به واقعیت در فیلم رادیوگرافی است.سفالومتری در دو وضعیت رخ و نیم رخ انجام می شود که نوع نیم رخ آن کاربرد بیشتری دارد.در لترال سفالومتری سر به صورت نیم رخ بین تیوب و دتکتور یا کاست به وسیله نگه دارنده قرار می گیرد و خط فرانکفورت یا همان اینفرو اوربیتو مئاتال لاین موازی سطح افق قرار می گیرد. دندان های عقب روی هم قرار گرفته و لب ها باید شل و آزاد باشد و روی هم نباشند.

  • در سفالوگرام استاندارد باید کف سینوس های مگزیلاری با افق موازی باشد و سر لترال واقعی باشد.در سفالومتری رخ سر در وضعیت PA قرار می گیرد، صورت به سمت دتکتور و پشت سر به سمت تیوب با نگه دارنده قرار می گیرد. خط فرانکفورت با افق موازی و دندانها از عقب روی هم قرار می گیرند .
  • رادیولوژی ایکس ری دندانپزشکی با گذشت زمان از تکنولوژی فیلم (یعنی استفاده از مواد شیمیایی و تاریکخانه) فاصله گرفته و تکنولوژی دیجیتال ایکس ری جایگزین آن شده است که بر پایه‌ی سنسورهای دیجیتال و کامپیوترها می‌باشند. یکی از ویژگی‌های شاخص پانورکس دیجیتال در مقایسه با سیستم‌های مبتنی بر فیلم وسعت بسیار بیشتر جریان اشعه است.
  • این بدان معنی است که اسکن‌های تکراری کاهش یافته و به تبع هزینه‌ها نیز کاهش می‌یابند و از میزان اشعه‌ی تابیده شده به بیمار بسیار کم می‌شود. تصاویر ایکس ری ثبت نشده نیز دوباره قابل چاپ هستند اگر فایل دیجیتال ذخیره شده باشد. از دیگر مزایای منحصر به فرد، رویت لحظه‌ای تصاویر، توانایی تغییر و ادیت، توانایی ارسال از طریق پست الکترونیکی برای بیماران و همکاران، بررسی آسان و قابل اعتماد، کاهش میزان تابش اشعه، عدم نیاز به تاریکخانه و در آخر عدم نیاز به مواد شیمیایی چاپ عکس می‌باشند.
  • زمان تصویربرداری نسبت به دستگاه پانورکس قدیمی از 17 به 10 ثانیه کاهش یافته و بلافاصله بعد از تابش اشعه، تصویر بر روی کامپیوتر قابل رویت است. وضوح تصویر با بزرگنمایی به قدری بالاست که همانند رادیوگرافی دندان می‌توان طول ریشه تمامی تک دندان‌ها را به وضوح مشاهده کرد. چنین قابلیتی اندازه‌گیری دقیق پوسیدگی هر دندان برای ترمیم و عصب‌کشی را فراهم می‌آورد.
  1. پوشش کامل دندان‌ها و استخوان صورت
  2. دوز پایین تابش اشعه به بیمار
  3. راحتی انجام پروسه بر روی بیمار (قرار نگرفتن هیچگونه فیلمی در دهان بیمار)
  4. توانایی استفاده از آن در بیمارانی که نمی‌توانند دهان خود را باز کنند به طور مثال در اثر trismus
  5. نیاز به مدت زمان بسیار کوتاه برای ثبت تصاویر
  6. راحتی ذخیره سازی اطلاعات نسبت به روش‌های سنتی
  7. عکس سفالومتریک که اشاره به ceph دارد، یک رادیوگراف تشخیصی می باشد که ابتدا برای برنامه های درمانی ارتودنسی استفاده می شد.
  8. عکس سفالومتری در طی رکوردهای ارتودنسی گرفته می شود. عکس های سفالومتریک در ضمن توسط متخصصین گوش و حلق و بینی هم استفاده می شوند.

  9. برای اینکه اختلالاتی مثل آپنای خواب را تشخیص دهند، به این دلیل که این نوع از عکسبرداری راه هوایی بیمار را نشان می دهد.