Deprecated: trim(): Passing null to parameter #1 ($string) of type string is deprecated in /home/shakerii/public_html/shakeriimagingcenter.com/wp-content/themes/betheme/functions/theme-head.php on line 934
class="rtl post-template-default single single-post postid-2658 single-format-standard color-custom style-default button-default layout-full-width is-elementor header-classic sticky-header sticky-tb-color ab-hide subheader-both-center menu-link-color mobile-tb-center mobile-side-slide mobile-mini-mr-ll be-reg-2189 elementor-default elementor-template-full-width elementor-kit-829 elementor-page elementor-page-2658 elementor-page-4319">

سونوگرافی سه بعدی و چهار بعدی را میشناسید؟

ر سونوگرافی سه بعدی امواج صوتی با زوایای مختلف به بدن جنین تابانده می‌شود و انعکاس این امواج با کمک نرم افزارهای پیشرفته کامپیوتری تغییر داده می‌شود. اینکار توسط پروپ دستگاه سونوگرافی صورت میگیرد و تصویر سه بعدی و چهر بعدی از جنین ارائه دهد. استفاده از این تکنولوژی در بررسی ناهنجاریهای جنین اهمیت دارد.
سونوگرافی سه بعدی و چهار بعدی

موضوعات گفته شده در این محتوا

سونوگرافی سه بعدی و چهار بعدی چیست؟

سونوگرافی سه بعدی و چهر بعدی نوعی سونوگرافی میباشند که طی آن امواج صوتی با زوایای مختلف به بدن جنین تابانده می‌شود و انعکاس این امواج با کمک نرم افزارهای پیشرفته کامپیوتری تغییر داده می‌شود. اینکار توسط پروپ دستگاه سونوگرافی صورت میگیرد و تصویر سه بعدی و چهر بعدی از جنین ارائه دهد. استفاده از این تکنولوژی در بررسی ناهنجاریهای جنین اهمیت دارد.

 

سونوگرافی چند بعدی چگونه انجام میشود؟

۳ ماهه دوم بهترین زمان انجام این سونوگرافی است. روند انجام این سونوگرافی با سونوگرافی معمولی هیچ تفاوتی ندارد. برخلاف سونوگرافی‌های معمولی، نیازی به پرکردن مثانه قبل از انجام سونوگرافی چند بعدی وجود ندارد. نتایج تجربه نشان داده که اگر نیم ساعت قبل از سونوگرافی سه بعدی از جنین یک لیوان آبمیوه طبیعی نوشیده شود، جنین در طول سونوگرافی هوشیارتر خواهد بود.

سونوگرافی سه بعدی و چهار بعدی چگونه انجام می شود؟

  • سونوگرافی چهار بعدی خیلی شبیه سونوگرافی های دیگر در دوران بارداری انجام می‌شود.
  • از شما می‌خواهند به پشت روی میز معاینه دراز بکشید.
  • روی شکم‌تان یک ژل مخصوص توسط تکنیسین پزشکی مالیده می‌شود.
  • این به انتقال موج های صوتی کمک می‌کند.
  • پزشک یک وسیله را روی شکم شما نگه می‌دارد و با حرکات دوار می‌گرداند تا تصویر خوبی بگیرد.
  • در سونوگرافی سه بعدی می‌توانید تصویر سه بعدی جنین خود را ببینید. اما در سونوگرافی چهار بعدی این تجربه یک مرحله پیش می‌رود. جلوه‌ای ایجاد می‌کند که شبیه دیدن یک ویدئوی زنده است. با استفاده از این تکنولوژی می‌توانید ببینید که جنین شما در همان لحظه در داخل رحم شما چه کار می‌کند. در واقع، اگر جنین در آن لحظه خاص در حال خمیازه کشیدن یا لبخند زدن باشد می‌توانید او را ببینید.

بهترین زمان انجام سونوگرافی سه و چهار بعدی چه موقع است؟

این مساله کاملا به مادر بستگی دارد که بخواهد چه تصویری را از کودک خود داشته باشد .اما برای انجام سونوگرافی پیشنهاد می شود در هفته های بیست و ششم تا سی و ششم اقدام به سونوگرافی چهار بعدی کنید .برخی از مادران دو بار سونوگرافی چهار بعدی را انجام می دهند.